Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, se laudă cu articolele din presa internațională care laudă Timișoara. Zeci de jurnaliști din presa internațională au venit la Timișoara la deschiderea Capitalei Culturale. E vorba de acțiuni de promovare, de invitați speciali care scriu despre oraș fără să cunoască dedesubturile. În vreme ce presa locală a dezvăluit că s-au plătit zeci de mii de euro pe mâncare sau firme care să promoveze evenimente, Fritz ignoră tot.
„Ecourile weekendului de deschidere al Capitalei Culturale au ajuns în media urmărită de milioane de români și europeni.Cei aproape 200 jurnaliști acreditați la eveniment au relatat despre atmosfera din oraș, despre programul cultural și despre ambițiile Timișoarei – prin agenții de presă, posturi TV, radiouri și ziare internaționale.Programul multicultural și european foarte divers a fost un magnet. Fiecare a găsit la Timișoara ceva din ”acasă”. De la experimentele cu parfumul trandafirilor bulgărești relatat de agenția de presă bulgară BTA, la spectacolele artiștilor maghiari promovate de agenția de presă ungară MTI, la artiștii suedezi care au performat în weekendul trecut la Timișoara, la promovarea Timișoarei ca oraș pluriconfesional de către Serviciul de Presă al Bisericilor Catolice din Europa.
”Timișoara dă dovadă de optimism, multiculturalism și de curajul de a fi imperfectă” – scrie agenția de presă germană DPA, preluată de peste 70 de ziare, posturi de radio și TV.
”Cel de-al treilea oraș ca mărime din România este plin de culoare, atât prin peisajul urban, cât și prin modul în care oamenii trăiesc împreună”, scrie Süddeutsche Zeitung
”La Timișoara, ‘sora mai mică a Vienei’, se întâmplă mai multe ca niciodată” – theworldnews
”Din punct de vedere cultural, acest oraș industrial și universitar în plină expansiune are multe de oferit” – rtl.de
”Scopul programului e implicarea în cultură a tuturor claselor sociale”. – orf.atÎncă nu avem cifrele finale. Dar din ce avem până acum, am ajuns la 4.000 de articole și menționări în presa națională și internațională și peste 60 milioane de vizualizări. Timișoara face știri pozitive prin potențialul ei. Și e doar începutul”, scrie Fritz.