Primarul Timişoarei, Dominic Fritz, a declarat, marţi, că Timișoara e pregătită să fie Capitală Culturală Europeană. Primarul spune că investițiile continuă. Fritz spune că Timișoara e promovată în străinătate.
Pentru atragerea de turişti în anul viitor, Dominic Fritz a spus că există o strategie pusă la punct de Asociaţia pentru Promovarea Timişoarei, care include şi realizarea de videoclipuri de promovare a oraşului, broşuri şi pliante care vor fi distribuite în străinătate.
Primarul însuşi participă la evenimente diplomatice în străinătate prin care promovează Timişoara 2023 şi a anunţat că a avut o astfel de întâlnire, recent, la Berlin, urmând să plece, în decembrie, la Paris şi la Bruxelles.
„Suntem pregătiţi pentru un an de Capitală Culturală Europeană, în care toată Europa va putea fi mândră de programul cultural pe care îl prezintă Timişoara în anul 2023. Am fost la Ambasada României la Berlin săptămâna trecută, iar în decembrie voi fi şi la Paris şi la Bruxelles. Nu doar interesul este mare, ci şi încrederea în Timişoara, în valorile sale şi în oferta culturală pe care o va avea Timişoara anul viitor”, a afirmat Dominic Fritz.
El a precizat că de la Ministerul Culturii a intrat prima tranşă de 17,7 milioane de lei, care a fost cheltuită, din cele 53 de milioane de lei pentru programul cultural care trebuie să vină de la Guvern, în timp ce municipalitatea a cheltuit deja 26 de milioane de lei.
„În următoarele zile vom deschide noi apeluri de proiecte pentru a suplimenta programul cultural, din care 70% este deja gata contractat şi finanţat şi va fi prezentat în decembrie”, a mai anunţat primarul Dominic Fritz.
