Actualitate Administrație Featured Politică

ALERTĂ Cine sunt cei TREI oameni care au CONTESTAT candidatura lui Samuel Fritz: pe listă e un fost jurnalist

ultima ora

Trei oameni au depus contestații privind validarea lui Samuel Fritz în funcția de primar al Timișoarei. Pe lista cu nemulțumiți se află fostul jurnalist Călin Petrescu, Monica Hărmănescu, membră PNL Timiș și angajată la Universitatea de Agronomie și Adrian Popescu, candidatul ALDE la Primăria Timișoara, care de altfel și-a și motivat gestul pe Facebook.

„În data de 21.10.2020 am depus apel impotriva validarii candidaturii dl.Fritz. Mai jos, regasitit actiunea cu motivele ei.

Am depus-o in calitate de avocat, de candidat la alegerile din data de 27.09.2020 si nu in ultimul rand, de timisorean.

Cu siguranta vor fi persoane care ma vor critica pentru actiunea depusa insa aceasta este parerea mea motivata.

Va multumesc!

CATRE JUDECATORIA TIMISOARA

Domnule Presedinte

Subsemnatul POPESCU ADRIAN, CNP ………………., domiciliat in Timisoara, …………………, jud.Timis, in calitate de apelant si candidat la functia de primar al Municipiului Timisoara la alegerile din data de 27.09.2020, in contradictoriu cu Biroul Electoral de Circumscriptie nr.1 Timisoara, formulez prezentul:

APEL

Impotriva VALIDARII D-LUI DOMINIC SAMUEL FRITZ DREPT CÂȘTIGĂTOR AL ALEGERILOR LOCALE DIN 27.09.2020, PENTRU FUNCȚIA DE PRIMAR AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

Prin prezenta, solicit invalidarea d-lui Dominic Samuel Fritz drept câștigător al alegerilor locale din 27.09.2020, pentru funcția de primar al Municipiului Timișoara, bazat pe motivul:

Dl. Dominic Samuel Fritz NU îndeplinește cerința expresă din legea organică invocată de Constituţia României, Legea 115 / 2015, de a avea domiciliul în unitatea administrativ-teritorială de candidatură.

A. Constituția României prevede:

Art. 16. Egalitatea în drepturi

(1) Cetățenii sunt egali în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări.

(2) Nimeni nu este mai presus de lege.

(3) Funcțiile și demnitățile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, în condițiile legii, de persoanele care au cetățenia română și domiciliul în țară. Statul român garantează egalitatea de sanse între femei și bărbați pentru ocuparea acestor funcții și demnitati.

(4) În condițiile aderării României la Uniunea Europeană, cetățenii Uniunii care îndeplinesc cerințele legii organice au dreptul de a alege și de a fi aleși în autoritățile administrației publice locale.

B. Legea organică -Legea 115 / 2005 prevede:

Art. 3. – (1) nesemnificativ în context

(2) nesemnificativ în context

(3) Dreptul de vot se exercită numai în comuna, orașul, municipiul sau subdiviziunea administrativ-teritorială a municipiului în care alegătorul își are domiciliul sau reședința, după caz.

Art. 4. – (1) nesemnificativ în context

(2) Pot candida numai persoanele care au domiciliul pe teritoriul unității administrativ-teritoriale în care urmează să fie alese.

(3) nesemnificativ în context

Art. 5. – (1) Cetățenii Uniunii Europene care au domiciliul sau reședința în România au dreptul de a alege și de a fi aleși în aceleași condiții ca și cetățenii români, cu îndeplinirea prevederilor prezentei legi.

(2) Cetățenii Uniunii Europene au dreptul de a fi aleși în funcția de consilier local și consilier județean, primar sau președinte al consiliului județean.

Art. 56. (1) Cetățenii Uniunii Europene pot candida în unitatea administrativ-teritorială în care au domiciliul. Propunerile de candidaturi se depun în aceleași condiții ca și pentru cetățenii români.

(2) – (5) nesemnificative în context

Concluzie:

 În baza art. 16 din Constituție, referitor la egalitatea în drepturi, care ne spune:

”Art. 16. (1) Cetățenii sunt egali în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări.”,

 În baza art. 3, alin. (3) din Legea organică invocată de Constituție -Legea 115 / 2005, care ne spune:

”Art. 3. (3) Dreptul de vot se exercită numai în comuna, orașul, municipiul sau subdiviziunea administrativ-teritorială a municipiului în care alegătorul își are domiciliul sau reședința, după caz,

 În baza art. 4, alin. (2) din Legea organică invocată de Constituție -Legea 115 / 2005, care ne spune:

”Art. 4. (2) Pot candida numai persoanele care au domiciliul pe teritoriul unității administrativ-teritoriale în care urmează să fie alese.”

 În baza art. 5, alin. (1) și (2) și art. 56 alin. (1) din Legea organică invocată de Constituție -Legea 115 / 2005, care ne spun:

”Art. 5. (1) Cetățenii Uniunii Europene care au domiciliul sau reședința în România au dreptul de a alege și de a fi aleși în aceleași condiții ca și cetățenii români, cu îndeplinirea prevederilor prezentei legi.

Art. 5. (2) Cetățenii Uniunii Europene au dreptul de a fi aleși în funcția de consilier local și consilier județean, primar sau președinte al consiliului județean”,

Art. 56. (1) Cetățenii Uniunii Europene pot candida în unitatea administrativ-teritorială în care au domiciliul. Propunerile de candidaturi se depun în aceleași condiții ca și pentru cetățenii români”

se desprinde clar concluzia că un cetățean al Uniunii Europene, exact ca și un cetățean român, are:

1) dreptul de a alege în unitatea administrativ-teritorială în care își are domiciliul sau reședința, după caz,

2) dreptul de a fi ales în unitatea administrativ-teritorială în care își are domiciliul

Iar domiciliul nu poate fi în niciun caz asimilat cu o adresă pentru care Inspectoratul General pentru Imigrări emite un Certificat de Înregistrare cu titlu implicit temporar –așa cum are dl. Dominic Samuel Fritz, pentru că asta ar însemna o crasă discriminare pozitivă a cetățenilor străini în raport cu cetățenii români și implicit o încălcare flagrantă a art. 16 alin. (1) din Constituția României, citat mai sus, precum și a normelor europene, câtă vreme cetățenilor români nu li se recunoaște drept domiciliu o reședință temporară, flotantă și, implicit, nu li se acordă dreptul de a fi aleși în unitatea administrativ-teritorială în cauză. Legea 194 / 2002 spune clar la art. 76:

Corespondentul domiciliului pentru cetățenii UE este, evident, reședința / rezidența permanentă, nicidecum simpla înregistrare la Inspectoratul General pentru Imigrări, respectiv Certificatul de Înregistrare emis de acesta. De altfel, art. 76 –”Stabilirea domiciliului străinilor în România”, din Legea 194 / 2002 spune clar:

”Străinii titular ai unui drept de ședere permanent au dreptul să își stabilească sau să își schimbe domiciliul pe teritoriul României în aceleași condiții ca și cetățenii români.”

Consecință a celor de mai sus, considercă alegerea d-lui Dominic Samuel Fritz în funcția de Primar al Municipiului Timișoara s-a făcut cu încălcarea Legii 115 / 2015 și a Constituției României, el neavând dreptul de a candida în unitatea administrativ-teritorială Timișoara, câtă vreme nu are domiciliul în Timișoara, așa cum o cere legea și nici măcar rezidență permanentă în Timișoara, cum, în opinia mea, s-ar putea accepta prin asimilare la limită.

Consider că legalitatea va triumfa, că, pe teritoriul României, stat membru al Uniunii Europene, cetățenii altor state ale Uniunii, veniți în România pentru timp mai scurt sau mai lung, nu sunt tratați cu nimic mai presus decât cetățenii români și nici viceversa, că se aplică nediscriminatoriu legea -legea organică în materie, în context- și Constituția României însăși, altfel spus, că nimeni nu e mai presus de lege.

Fata de cele relatate, solicit sa admiteti contestatia si in consecinta, sa invalidati alegerea dl.Samuel Fritz in functia de primar al Municipiului Timisoara.

Cu stimă,

POPESCU ADRIAN”, scrie candidatul ALDE pe Facebook.

Related posts

Managerul Spitalului Județean a VIRUSAT limba română, dojenind inconștienții care nu se apără de coronavirus

Mădălina Staicu

Primarul Timișoarei a anunțat SOLUȚIILE pentru ca piețele să funcționeze din nou: comercianții, mutați în stradă

Mădălina Staicu

Robu a DECIS: cât va fi AMENDA pentru cei care REFUZĂ să poarte măști și mănuși la magazin și pe transportul în comun

Mădălina Staicu
Incarcare...
%d blogeri au apreciat: